3 juli 2013

286 - 1986 - JUKOLA!

Äntligen var det dags för Jukola med allt vad det innebär i form av resa, båt, Finland, makkara och ett gigantiskt antal lag... för att inte tala om svår orientering och långa banor.

För min del så var det tillåtet för 16-åringar att springa sträckorna 4-6 och då fick jag naturligtvis sträcka 6 som var den långa... 11.5 km.

Inledningen var platt och snabb och jag gissar att kilometertiden var ganska imponerande ut på första sträckan... det mest imponerande var att en viss Mats Nilsson blev rapporterad i täten vid första radiokontrollen precis i början av banan.

-"Helsingborgi sooki, södra Sverige..." meddelades det av speakern..

Tyvärr så finns det inga resultat det här året så på Jukolas hemsida... men lagledaren Nisse J har säkert ett väldokumenterad rapport om hur budkavlen utvecklade sig.

Jag minns inte så mycket av inledningen och om jag hade sällskap... fast jag minns vägarna efter kontroll 4. Sen minns jag bommen vid sjuan och att jag vandrade runt ganska länge. Fast jag vet inte hur mycket tid där gick och som tur är så blev det inte några andra stora bommar. Jo, jag minns den lilla kroken vid elvan ute på hygget.

På tal om budkavlar så uppdaterade jag den här tävlingen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar