5 augusti 2013

319 - 1987 - 10-Mila

10-Mila igen... årets viktigaste tävling och en riktig utmaning, framför allt om man är 17 år och blir uttagen att springa sista sträckan.
Vet inte riktigt varför jag fick ta denna sträckan men det är ju inte den mest attraktiva då de flesta vill komma hem efter en lång natt och det är ganska tråkigt att behöva lägga sig innan det starten går och missa hela kavlen.
Detta året var det Pan-Önos (som de hette på den tiden) från Kristianstad som vann med Niklas Löwegren på sista sträckan. Södertälje hade gått ut med över 10 minuters ledning och Björn Stenberg hade tittat oroligt bakåt efter ett antal bommar.
Vet inte riktigt hur det gick för oss och vilket lag vi hade men det måste varit en hel del yngre löpare med i laget och det var väldigt svårorienterat i den platta Gimo-terrängen.
Har hyfsade minnen från banan och minns väl sträckan mot åttan i den helt platta skogen och att jag fick den lilla gulmossen till höger. Lite för många bommar senare och rejält trött kom jag imål och fick beskedet att jag kunde väl snabba mig att duscha eftersom alla redan väntade i bussen...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar