10 september 2013

353 - 1988 - Långdunker!

1988 legendariska året då 10-Mila gick i den mörka svåra och jobbiga terrängen vid Långdunker. Jag har tidigare trott att jag sprang en av gryningsträckorna 8 eller 9, men jag inser nu att jag även detta år fick den avlutande långa sista sträckan över 16 km.
Det var antagligen natt när jag gick ut i skogen och jag minns väl vägen mot ettan och även sträckorna mot 14 och 16...  den stora bommen mot fyran har jag dock förträngt.

Undrar hur jag fixade avslutningen som var rätt knivig efter dryga 2 timmars löpning.

Det var också här som den klassiska missen på långa natten där man tog en lång sväng runt sjön inträffade. Sjön Henaren syns till vänster på kartan och det var vid min kontroll 16 som klungan, med den legendariske Tomas Månsson från Ronneby i täten, svängde in på vägen till vänster av misstag... Jag tror att vår Christer Karlsson var med en bit på bommen men vände tillbaka... alla var inte lika lyckosamma.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar