15 januari 2014

478 - 1994 - Det går inte alltid bra...

Det var mycket snack om att gå ut med eller utan lampa då starten var ganska tidig och kavlen gick några dagar senare på året... En del chansade och stack ut utan lampa eller bara med lite kartlyse, men jag valde att ta lampan på vilket i efterhand var ett ganska bra val.
Fyra första kontrollerna gick bra och jag minns att det gick fort förbi de små grönytorna mot tvåan. Efter fyran byttes gafflingsalternativen och jag med mot fel kontroll vilket jag bord märkt med tanke på att vi gick rakt ner i mossen och fortsatte i samma riktning. Efter att ha kommit till den felaktiga kontrollen fortsatte jag mot deras nästa och insåg att det gick helt snett och vände tillbaka. Sedan gick det bra ett tag innan en stor bom mot kontroll 115, och här blev det riktigt mörkt i skogen och jag minns att vi, 3-4 stycken, stod bland mossarna mellan 115 och 120 och inte hade en aning om var vi var.
23 minuter efter i mål var ingen bra inledning på kavlen...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar