29 december 2013

461 - 1993 - 10-mila

Ett sent 10-mila, det enda i historien arrangerat på hösten vilket måste ha gjort en del skillnad med tanke på nattens längd.
Jag tror det var debut på sträcka 1 och det var antagligen ganska nervöst med mycket snack om hur viktig första sträckan är.
Jag minns väl löpningen över ljungmarkerna i början och att det gick fort och snackades en del bland löparna, framför allt på finska. På väg mot fyran blev ledet tunnare och det var en sträng med löpare som dök in i skogen. Jag tappade bort mig ut från fyran men läste på bäckkröken och höll riktningen.
Mot sexan var vi ett litet gäng och någon ropade att vi skulle gå runt... Sävedalen var med, tror det var Niklas Wrane.
Jag vet inte om det var 8:an eller 9:an som var presskontrollen men när vi dök fram så hörde vi att det var täten som kom.
Misstaget kom till 10:an, antagligen kom jag till fel gaffel vilken borde varit nordost om min kontroll. Jag minns inte om vi var fler eller om jag blev ensam, men jag tror det var någon mer. Bommen måste varit upp emot 5 minuter innan vi såg löpare som var på väg mellan 10 och 11, Stressigt slut och det var trassligt ner mot sista kontrollen innan målgång.
Placering 39 och vad jag minns strax över 4 minuter efter i mål... kunde blivit intressant om inte...
Vad laget blev har jag ingen aning om.



 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar