15 april 2014

566 - 2005 - Sjumanna

Lite lätt stökig förstasträcka och jag fattade inte riktigt hur man låg till eftersom det var dålig sikt och gafflingen otydlig och svår att överblicka. Trodde jag låg en bit efter tills jag kom ut på åkrarna mot kontroll 13 och såg täten en bit framför.
In mot mål var det 45 lag inom 1:06 och en lång ström av löpare och jag på en 34:e.

Det minnesvärda var damernas 'bo' som var vid våran 14:e kontroll dit vi anlände, hela klungan, samtidigt som damerna kom dit. Arrangören kanske skulle ha räknat lite mer på antal stämplar och tidsschemat. Inte lätt att vara tjej när det kommer en anstormande klunga sönderkörda nattkillar...

En annan sak som var minnesvärd var mängden fallna träd efter stormen Gudrun (jag tror det var Gudrun) som låg överallt i skogen och var markerade med gröna streck.



1 kommentar:

  1. Jag hade till året bytt klubb och sprang också denna sträcka. Jag tror det bommades rätt friskt i täten, så vi i kön fick en fin resa. Jag minns också kaoset vid 14e kontrollen och kommer också ihåg att jag tog min gaffling på 15e först. Och att jag var väldigt trött efter varvningen, men var med in i slutet på klungan. Dock kan jag fortfarande inte förstå varför vi sprang rundan på stora stigen ut från tvåan?
    Jag tror Pesho, som skulle ut på tredje, blev lite stressad av att jag kom in i tätklungan. Han hade tävlingströjan bakfram under uppvärmningen... :-)

    SvaraRadera