9 mars 2014

529 - 2002 - En lång mil och ett inte så bra beslut...

Den välkände Micke Carlsvärd kom under hösten med beklagligheter kring att han var för dåligt tränad för Jättemilen som han redan var anmäld till... inte då tyckte jag, till och med jag som är så dåligt tränad klarar ju det.
Jodå så att... så blev det.

Dryga 23 km i dansk lite småkuperad terräng... och jag var nog inte så tuff ut på sista slingan. Minns tydligt hur jag klättrade (kröp) uppför höjden efter 43:e kontrollen och uppe på stigen stod två danska piger med mountainbikes och stirrade förskräckt på det kreatur som kom fram ur buskarna.

Efter målgång var jag tvungen att köpa korv på krita för att snabbt få i mig mat...

Borde inte tävlingen ogiltigförklaras med tanke på att det var gafflat vid starten (kontroll 1 och 18) vilket innebär att det var olika förutsättningar på de två alternativen. Starten och kontroll 17 är inte på samma plats....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar