29 mars 2014

549 - 2004 - Multisport och ett udda beslut...

Jag erkänner... jag har aldrig paddlat kanot (nästan)... jag har aldrig cyklat i skogen... jag har aldrig använt cykeln som tränings- eller tävlingsredskap. Framför allt, jag har aldrig blandat dessa märkliga fortskaffningsmedel under tävling tillsammans med både löpning och orientering.
Slutsats: Det går inte alls...

Blev (dessvärre) övertygad om att jag klarade detta utan problem när dalkullan Annika Östman frågade om jag hade lust att vara med på Trollhättans multisporttävling. Jag hade ju inte ens cyklat med cykelhjälm tidigare.
Efter distanslopp på cykel, löpning, kanotorientering och en bra bit in på cykelorienteringen så blev det stopp och armarna (!) bar inte på längre... trillade liksom ihop över cykeln.
Vad gör man inte för att framstå som en hårding.

Jag har inte multisportat sen dess... 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar