26 september 2012

10 - 1978 - Åter till Lyckebladet

Det måste ha funnits någon förkärlek till Lyckebladet eftersom det återvänds dit om och om igen. Vad jag minns var det risigt och svårt att hitta... tror inte jag har varit där på senare tid men kanske skulle jag göra en revisit precis som  Asplövet  gjorde en gång. Bara för att få uppleva just denna bana... bara för att jag minns den så väl, i alla fall bitar av den... och speciellt en mycket speciell person som startade ganska kort tid bakom mig.
Med tanke på att det är en nybörjarbana och man är 8 år så känns den kanske i svåraste laget. 1:an är ok, men sen... Jag stod och väntade vid ettan på brorsan som startade efter så han kunde lotsa mig och säkert fler genom vildmarken till tvåan... Han var ju liksom rutinerad... redan då.. 10 år gammal. Hur jag klarade mig mellan 4:an och 5:an vet jag inte eftersom brorsan antagligen lämnade gruppen redan vid 2:an... jag tror jag minns något sådant.



1 kommentar:

  1. Lycke.
    Är alltid värd ett besök. Leta upp dammen, där nakenbadare på sydsidan samsas med fullklädda sportfiskare på norrsidan.
    Översta halvmetern vatten är jättevarmt på sommaren - därunder ski... jättekallt.

    SvaraRadera