24 september 2012

8 - 1978 - Falkenbergs OK, premiär på Halländsk mark

I Falkenberg kan jag faktiskt säga att jag har de första minnena från banan. Det finns en fotoserie från starten, där en herre i gul tröja agerade starthjälp fast jag inte verkade särskilt intresserad, men det minns jag inte. Däremot minns jag området runt kontroll 4 och 5 av någon anledning.






















Vem är mannen i gula tröjan på bilden... och vad är det för skor som jag ska använda... de gröna?

I fotoalbumet finns en bild på 4 stycken ungdomar som skulle härja runt i orienteringssverige en lång tid framöver med viss framgång, för en del av oss, och många svettiga träningstimmar... Magnus Johannesson, Mikael Öhgren, jag och Thomas Johannesson... Framgångarna var nog proportionella mot åldern.

1 kommentar: